Tervetuloa Lankapirttiin!

Oli kiva, kun poikkesit pirttiini. Toivottavasti viihdyt täällä ja tulet toistekin.
Suurin osa kuvistani suurenee klikkaamalla niitä.

lauantai 3. helmikuuta 2018

Riks Raks Raitoja taas



Syksyllä oli  ET Käsityöt -ekstralehdessä myssyohje, johon minä aivan hurahdin. Nimeltään malli on Riks Raks Raitaa polvekeraitahattu. Olipa sitten hattu tai myssy, niin minä tykkään niitä ja ne miellyttävät minun silmäänikin. Värejä vaihtelemallsa saa aina uutta näköä.



Nämä kaksi sytomyssyä syntyivät ohjeella tällä viikolla 
Molemmissa lankoina Novitan Cotton Soft (kaksi väriä) ja Drops Safran (tumma sininen) 
Langanmenekki isompaan valkealla aloitettuun 71 g ja pienempään sinisellä aloitettuun 65 g
Virkkasin 3.5 mm:n virkkuukoukulla

Työ aloitetaan päälaelta ja virkataan puolipyväitä spiraalina, kunnes aloitetaan polvekeraitojen teko. Pari myssyä olen tehnyt tavallisin pylväin, mutta kyllä puolipylväin saa tyylikkäämmän ulkonäön.




 Tässä "Siskoni" poseeraa peilin  edessä esitelläkseen päälaen pyörylää, josta työ aloitetaan.

Tähän mennessä olen tehnyt tällä ohjeella yhdeksän sytomyssyä ja yhden villaisen myssyn enkä ole vielä kyllästynyt siihen. Joten lisääkin Riks Rakseja täällä näkynee vielä, mutta nyt ensin jotkut sukat.




1 kommentti:

  1. Tuota lehteä ei löydy mistään :( Kiinnostuin mallista, koska en ole mikään perussytomyssyjen virkkaaja, aina pitää kaikessa olla jokin jippo, tässä ne ovat nuo raidat ja tuo sopii miehillekin. Voisitko mitenkään ottaa vaikka ohjeesta kuvan ja lähettää sähköpostiini? sippe1@yahoo.com

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Se saa minut iloiseksi.