Tervetuloa Lankapirttiin!

Oli kiva, kun poikkesit pirttiini. Toivottavasti viihdyt täällä ja tulet toistekin.
Suurin osa kuvistani suurenee klikkaamalla niitä.

torstai 30. kesäkuuta 2016

Vauvaneuleita KyJyillen


Ensimmäiset KyJy-työni ovat valmiit!

Minäkin sitten höyrähdin mukaan Löysäpipoisten KyJyyn FB:ssa.  Tähän saakka olen näitä hullutuksia vältellyt, kun olen arvellut innostuvani liikaa hullutteluun ja ottavani turhia paineita tekemisistä, vaikka leikkimielisiähän nämä ovatkin. Nyt ohjeitta tutkiessani (20 työtä aloitettava kolmen kuukauden aikana ja ne on tehtävä valmiiksi puolessa vuodessa) tajusin, että minähän teen juuri noin joka tapauksessa ja enempikin. Jos vanhat merkit paikkansa pitävät. Ja sillä tiellä nyt olaan. Katsotaan, miten muorin käy.



24-25.6. kudoin vauvan sukat ja lapaset "omasta päästä"
Kirjoneule on osa isommasta kuviosta
Harmaa lanka on Gjestal Siljaa ja oranssi joku vyötteetömän kerän loppua, niiden menekki oli yhteensä 55 g




24-28.6. virkkasin vauvan peiton isoäidin neliöillä
Koko 56 cm x 72 cm
Erilaisia jämälankoja kului yhteensä 235 g
Virkkuukoukku 3.5 mm.





Nämä molemmat työt aloitin mökillä juhannusaattona, joka oli KyJyn ensimmäinen päivä, jolloin sai aloittaa työt. Peitto valmistui kuitenkin vasta eilen, kun oltiin jo kotona.


Iloiten seurasin, kun sain upotettua näihin töihin monta pientä lankanyttöstä.  Niitähän aina jää muista töistä, harvoin saa kaiken langan menenään johonkin työhön. Sekä peiton että sukka-lapassetin ajattelin lahjoittaa hyväntekeväisyyteen esim. Oulun Hopen kautta.


Hyvää alkavaa heinäkuuta!



14 kommenttia:

  1. Soma setti pienelle.
    Minua niin harmittaa, kun huomasin Kyjyn liian myöhään, enkä päässyt enää mukaan. Tempaukset on hyvä keino saada työt loppuun asti tehtyä etteivät jää keskeneräisinä nurkkiin pyörimään, niin kuin minulla tuppaa käymään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sude, minulla taas ei yleensä jää käsityöt kesken tai ainakin harvoin jää. Niin me ollaan erilaisia. :)

      Poista
  2. Ihastuttavia töitä jälleen. Tuo peitto on kyllä todella kaunis.

    VastaaPoista
  3. Kiva on toisten KyJyilyä seurata mutta itse pysyn visusti erossa näistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. KristiinaS, niin minäkin olen pysynyt tähän asti, mutta nyt hurahdin. :D Hmh, saa nähdä, miten käy jatkossa.

      Poista
  4. Kauniita töitä olet tehnyt. Nätti toi isoäidinneliö peitto, kivat värit.

    VastaaPoista
  5. Ihania töitä, varsinkin tuo peitto. Onnea kyjy-haasteeseen :) Itekin oon siinä mukana, yksi työ vasta aloitettuna.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Johku, minulla on kolmas työ aloitettuna ja virkkauksen osalta pian valmiskin, mutta sitten pitäisi siihen ommellakin. Eikä ompelu ole minun suosikkejani. ;)

      Poista
  6. Ihania töitä vauvalla. Oranssi tummanharmaa näyttää sopivat tosi hyvin yhteen,

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Seijasisko! :) Minäkin olin yllättynyt tummanharmaan ja oranssin yhdistelmästä.

      Poista

Kiitos kommentistasi! Se saa minut iloiseksi.