Tervetuloa Lankapirttiin!

Oli kiva, kun poikkesit pirttiini. Toivottavasti viihdyt täällä ja tulet toistekin.
Suurin osa kuvistani suurenee klikkaamalla niitä.

keskiviikko 24. kesäkuuta 2009

Suvi suloinen

Voi tätä suven suloisuutta! Olen nauttinut tästä päivästä sanomattoman paljon. On ollut ihanan lämmintä, mittarissa 21-22 astetta varjon puolella, ja leuto tuuli on hyväillyt paljasta ihoa. Lounas syötiin vielä sisällä, mutta jälkiruokakahveille siirryttiin terassille. Silloin minulla oli vielä T-paita kesähameen kera päälläni. Siinä auringossa sai paita pian lähteä päältäni, mutta tunsin kyllä oloni kovin alastomaksi, kun yläosaani suojasi vain rintsikat. Mielessäni kummastelin tuntemuksiani, kun sentään olimme kahden mieheni kanssa ja terassimme on aika suojaisessa paikassa. Kävinkin pian pukemassa päälleni bikinien yläosan ja shortsit ja heti tuli puetumpi tunne, vaikka saman verranhan minulla oli vaatetta päälläni. Onkohan tämä yksistään minun neuroosini vai onko muillakin tällaista? Loppupäivän sitten nautin tässä asussa auringosta. Pihalla katselin ja ihastelin kukkia, muutaman rikkaruohon nappasin sieltä täältä pois ja otin minä valokuviakin kukista.



Iltapäivällä mies puhdisti grillin ja vaihtoi siihen uudet kaasuletkut. Ja pitihän grilliä sitten testatakin, että näkee liitosten pitävyyden. Juhannukselta oli jäänyt pussillinen makkaroita, joten niitä grillaamaan. Jääkaapista kaivelin niille seuraksi vähän salaattia, juustoa, kurkkua ja tomaattia sekä ruisleipää. Palan painikkeeksi vielä tölkit olutta, niin siinä olikin sitten suomalainen gourmet-grilliherkku valmiina syötäväksi. Hyvältä maistui vielä kesän tässä vaiheessa.


Käsitöitäkin olen hiukan tehnyt. Maanantai-iltana sain valmiiksi suloisen pikkumekon sukuun hiljattain syntyneelle pikkuprinsessalle. Eilen aloittelin prinsessan isolle veljelle Seijasiskon sammakkorinssisukkia. Olen tainnut täälläkin kertoa niiden aiemmasta tekoyrityksestäni, joka meni mönkään. Toivottavasti nyt käy paremmin. Mutta palatkaamme mekkoon.


Malli hiukan mukailtu Ellin mekko JaanaMaan blogista. Mallineuleena käytin Ulla-neuleen Rinsessapipon mallia
Lanka Novitan Tennesee, jota kului 150 g
Puikot 3.5 mm


Alkuperäinen JaanaMaan kuvioneule ei muodostunut minun käsialallani kauniiksi, tuli mielestäni liian reikäiseksi, joten vaihdoin mallineuleen. Nätti on minusta tämäkin, olen itse oikein tyytyväinen mekkoon. Sen verran mekko on kesken, että pari kaunista nappia pitää löytää tuohon vasemmalle olkapäälle kiinnittimeksi. Omista varastoista ei nimittäin löytynyt tarpeeksi nättejä, joten nappikauppaan pitää suunnata askeleet lähiaikoina.



Nyt taidan lähteä vielä julkineulomaan tuonne suojaiselle terassillemme, jonne ei juuri kukaan sivullinen näe. Jospa saisin ne sukatkin valmiiksi. Mutta ennen kaikkea haluan nauttia tästä säästä niin kauan kuin tätä riittää. *En ole pessimisti, mutta viime kesä on kyllä vielä muistissa. :(*




19 kommenttia:

  1. Täällä on oolut yhtä upea päivä, tosin aamulla satoi. Samaa mieltä rintsikoista, mielummin on omallakin pihalla bikinit kuin alusvaatteet päällä. Juu ja kyllä vaan pitääkin nauttia näistä keleistä, muuttuvat niin nopeaa nykyään.

    Suloinen mekko.

    VastaaPoista
  2. Aurinko on paistellut. Minä olen ollut rintsikoilla ja alkkareilla auringossa, mustilla sellaisilla ja olen ihan hyvin itselleni kelvannut. :) Mua ei ole kukaan sivullinen nähnyt, ainakin luulen niin. :)

    Kaunis mekko, mutta kuinka nopeasti sen neuloit. :)

    VastaaPoista
  3. Kaunis mekko!

    Minä ajattelin just tänään, että tunnen itseni erittäin alastomaksi, jos minulla on hame eikä niiden kanssa ole sukkahousuja. Ja sortsienkin kanssa pitää olla pitkävartiset sukat, muuten tuntuu varsin omituiselta. Oikeastaan pitkät housutkin tuntuvat jalassa oudoilta, jos ei ole sukkahousuja alla. :) Yläosan kanssa puolestaan en voisi kuvitella olevani edes kotona sisällä niin, että vatsani olisi paljaana, saati sitten ihmisten ilmoilla. Ei silti, ei vatsassani ole mitään häpeilemistä, mutta bikinit, napapaidat tai lantiohousut eivät todellakaan ole minun vaatteeni. T-paidan allakin minulla on aina vielä ihonmyötäinen aluspaita, en osaa olla pelkässä paidassa, jollei se sitten ole itsessään ihan vartalonmyötäinen. Ja kyllä paidassakin pitää olla edes jonkinlaiset hihat, tai sitten topin päällä joku neuletakki tai ainakin huivi tai poncho... :) Ai niin, ja vaikka käyttäisin sukkahousujakin, niin ilman sukkia en pysty olemaan muuta kuin suihkussa! Nytkin olen villasukat jalassa. :)

    VastaaPoista
  4. Ihanainen mekko :)

    Näistä ilmoista pitää kyllä nauttia. Pessimisti minäni ei oikein usko, että näitä kauhean pitkälle piisaa.

    VastaaPoista
  5. Ihastuttava rinsessamekko! Lämmintä on täälläkin. Mä olen niin ujo,että en mä ole kotonakaan rimtsikoissa:D

    VastaaPoista
  6. Kerrassaan ihana rinsessamekko!
    Ja ihan samanlaiset fiilikset on mullakin noista rintsikoista ja bikineistä, mistähän kummasta sekin johtuu? Yhtä vähän on molemmissa kangasta, eikä aina noiden ulkonäkökään välttämättä niin paljoa poikkea nykyään toisistaan. Muistan, kun nuorena tyttönä ihmettelin kaverin äitiä, joka ihan noin vaan kulki pikkuhoususillaan ja rintsikkasillaan pitkin kotiaan (vaikka minä, vieras, olin heillä käymässä). Itse korkeintaan aamulla hippasen noin vähissä vaatteissa, kun valmistaudun töihin lähtöön (sisällä +26 astetta)...

    VastaaPoista
  7. Oi kun on suloinen mekko, ihana! Juu, kyllä se on hiukan alaston olo kun vähissä kamppeissa pihalla samoilee. Yhtenä kesänä olin pihalla reilusti bikineissä (laihempana) ja sitten seuraava havainto oli että paikallinen kauppias ajoi rekalla ohi ja tyyttäili kohdalla... Sen jälkeen on ollut iso kynnys olla vähemmissä kamppeissa, heh. Nautitaan nyt näistä lämpimistä, kohta se on taas syksy...vaikka onhan syksykin sienestyksineen ja ruska-aikoineen jees, mutta nyt paistaa aurinko, töihin lähtiessä oli jo 21 asetta ennen kahdeksaa siis, lämmin päivä tulossa varmaan joka puolelle Suomea. Kahvitauko loppuu, heippa.

    VastaaPoista
  8. Mekko on tosi söötti:) Ehkä alastomuudentunteeseen vaikuttaa se, että rintaliivit mielletään alusvaatteeksi, mutta bikineissä ollaan ihan julkisestikin.

    VastaaPoista
  9. Annikainen: Ollaan siis samaa mieltä, ettei alusvaatteisillaan mennä pihalle. ;)

    Tupuna: Ja minusta tuntui alastomalta rintsikoissa ja hameessa aidatulla terassilla, jonne ei ole juuri sivullislla näköyhteyttä! ;D

    Mekon kutomiseen käyttämmäni aikaa en tullut seuranneeksi, mutta nopeasti se valmistui. Lanka on aika paksua ja mekko pieni! ;)

    Mari: Jos minä pukeutuisin noin kuin sinä, niin minä kylpisin hiessä! ;D Olen sellainen kuumakalle, vaikka enää en ole edes mummokuumeessa. ;D Kotona sisällä minulla on kyllä yleensä ihan säädyllinen asu, mutta aivan estoitta voin astella illoin aamuin vaikka ilkialastomana. Lämpimällä säällä en pue sukkahousuja ylleni hameenkaan kanssa kuin pakottavassa tilanteessa. Ja niitä on toso harvoin. Niin me ollaan erilaisia! ;)

    Tess: Se pessimisti minussakin kuiskuttelee, että pian tämä ihana lämpö on ohi! ;)

    Intsu: Minussa ei ole tuollaista ujoutta vaan kotona voin kuljeskella ilman rihmakierämääkin aivan estoitta! ;) Tosin yleensä olen pukeutunut asiallisesti.

    Päivi: Juuri noin ajattelin, vaikka en kirjoituksessa niitä kertonutkaan: saman verran peittävät molemmat eikä aina erota toisistaan ulkonäön perusteella. Semmoisiksi meidät on opetettu! ;)

    Pitsisukka: Kiitos! ;)

    Kati: Olipa törkeää käyttäytymistä siltä kauppiaalta! :( Sietäisi saada jonkunlaisen opetuksen mokomakin. ;D Minusta omalla pihalla voi ja saa aivan reilusti olla bikineissä. Minä ainakin olen, mutta alusvaatteissa en sinne mene. Hame ja rintsikatkin jo tuntui suojaisella terassilla liian vähältä. ;D

    MarjutJ: Sehän siinä juuri onkin se asian ydin tunnetasolla. Mutta miksi näin on? No kasvatuksen tulostahan seon. ;)

    VastaaPoista
  10. Suloinen mekko!Kiva kun miehesikin on suostunut blogiin kuvattavaksi.:)

    VastaaPoista
  11. Aivan ihanan suloinen mekko!
    Nautitaan näistä kesäpäivistä!

    VastaaPoista
  12. Herttainen mekko!

    Toivotaan, että lämmintä riittää, muttei ihan helteeksi asti!

    VastaaPoista
  13. Seijasisko, Omppumato ja Hepsi: Kiitos mekon kehuista! :)

    VastaaPoista
  14. Suloinen mekko. Pikkuprinssessa on kyllä tyytyväinen sen saadessaan, tai kun ei vielä sitä niin taida ymmärtää, niin vanhemmat ainakin ovat.
    Toivotaan ihanien säiden jatkoa;-)

    VastaaPoista
  15. Minäkin olen samoilla linjoilla tuossa rintsikka/bikiniasiassa. Vaikka saman verran kehoa on peitossa, niin silti en kehtaa/halua mennä rintsikoissa pihalle, bikineissä kylläkin :)

    Mekko on kyllä suloinen! Voisin itsekin kopioida tuota ideaasi käyttää rinsessa-mallineuletta, nimittäin minullakin tuli aika reikäistä ohjeen mukaan neulottuna. Vielä kun osaisi tehdä sopivan kokoisen mekon, eikä sellaista, joka sopisi itsellenikin :D

    VastaaPoista
  16. Mä kanssa koen rintsikat peittävinäkin alusvaatteiksi, bikineillä on kivempaa. Ihana idea vaihtaa tuohon mekkoon rinsessan mallineule! Kivalta näyttää!

    VastaaPoista
  17. Mekko näyttää ihan hyvältä. Miä oon halunnu kauan tehä pikkutytön neulemekon, mut aina siitä tulee jotain ihan muuta, kuten hattu, tai kassi. Meneeköhän jotain vähä vikaan...?

    VastaaPoista
  18. Marleena: Joo ei taida pikkuprinsessa itse vielä ajatella, minkä näköinen mekko on päällä kunhan on vain hyvä olla! ;)Mutta jospa vanhemmat tykkäisivät.

    Anu: Siis yksi samoinajattelija lisää ! ;)

    Kokeilepa sinäkin mekkoa rinsessaneuleella ja vaikkapa ohuemmilla puikoilla, jospa saisit vähän pienemmälle tytölle sopiva. ;) Minä tein ohjeen mukaisilla silmukkamäärillä, mutta puikot taisivat olla hiukan ohuemmat.

    Jaana: Meitä samoinajattelijoita tässä rintsikat vastaan bikinit - asiassa onkin monta! ;)

    Sartsa: Sehän onkin mielenkiintoinen ilmiö, kun mekkoa aikoo tehdä ja saa vaikkapa hatun. Sama ilmiö kävi sille hiirellekin, joka aikoi onnella kissalle takin. ;DDD

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Se saa minut iloiseksi.