Tervetuloa Lankapirttiin!

Oli kiva, kun poikkesit pirttiini. Toivottavasti viihdyt täällä ja tulet toistekin.
Suurin osa kuvistani suurenee klikkaamalla niitä.

perjantai 24. huhtikuuta 2009

Fufoilu alkaa



Nyt se minunkin fufoiluni alkaa! *Fufoilu= keskeneräiseksi jääneiden käsitöiden valmiiksi tekeminen* Aiemmin olen vain sivusta seurannut toisten ahkerointia ufojen eli keskenjääneiden käsitöiden kimpussa, mutta nyt siis ilmottauduin mukaan. Se, mikä minut sai lähtemään mukaan, juontuu siitä, että tänä vuonna on sääntöjä hieman tarkistettu ja fufotöiksi käyvät keskeneräisten neuleiden ja virkkuiden lisäksi myös muut lankojen kanssa tehtävät käsityöt, kuten nypläys, ristipistot, ryijyt jne. Neuleet minulla niinkin ovat valmistuneet kohtuullisessa ajassa, mutta muita töitä löytyy keskeneräisinä. Pari on jo mielessä, vaikka en ole vielä kätköjäni ehtinyt katsella. Kerron kaikista sitten yhdellä kertaa, ehkä. ;D


Fufoilukausi kestää 1.5-30.6. välisen ajan. On siis kaksi kuukautta aikaa tehdä keskeneräisiään valmiiksi tämän tempauksen merkeissä. Ei kukaan eikä mikään tietenkään estä jatkamasta senkin jälkeen, jos vain intoa ja tarmoa riittää. Nyt on siis viikko aikaa tehdä muita töitä ennen kuin käydään ufoihin käsiksi. Minulla on ollut viime päivinä Revontuli-huivi tekeillä Viron villasta. Sen aion tehdä valmiiksi tämän viikon aikana.

Näin pitkällä se jo onkin, kolmatta kaaviotakin olen muutaman kerroksen tikutellut. Ehkä jonkun pikkutyön ehdin myös tehdä, vaikkapa tiskirättejä.
Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille, kevätmieltä rintoihin!

11 kommenttia:

  1. Kivan näköinen huivi, eikä ihmekään, kun mulla on samanlainen: http://einju.vuodatus.net/blog/1491499 ;)

    Hyvää viikonloppua sinne vähän matkan päähän! :)

    VastaaPoista
  2. Ihanat värit huivissa, tykkään. Joo o kyllä ois täälläkin fufoilu enemmänkin kuin paikallaan. Keskeneräisyyksistä voisi vaikka näyttelyn järjestää. Mukavaa viikonloppua sinullekin

    VastaaPoista
  3. Anu: Onpa tosiaan saman väriset ja raidatkin sattuvat melkein samoihin kohtiin neuletta! ;) Jännä yhteensattuma!

    Kati: Taitaapa niitä ufoja olla melkein jokaisen nurkissa! Mutta minulla heinäkuussa ehkä muutamaa vähemmän. ;D

    VastaaPoista
  4. Kaunis huivi tuloillaan:-) Tässä ihan itsekseen hihittelee, kun noita ufojaan katselee. Kaikki kamaluudet kaapista pois on mun motto;-) Hauskaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  5. Villa Lankala: Minä en ole vielä edes uskaltanut katsoa kaappien kätköjä, mutta kolmesta muistamastani yritän saada kaksi tehtyä. Saa nähdä, mitä sitten löytyy, kun rupeaa kätköjä katselemaan. ;D Voi tulla mielenkiintoisia löytöjä!

    Tupuna: Kiitos!:)

    VastaaPoista
  6. Voi kun näki tuon sun keskeneräisen Revontulihuivin niin alkoi mieli tehdä itsekki Revontulta.Sinun blogista taisin lukeakkin, että Kemiläisestä lankakaupasta saa Viron villaa? Missä päin Kemiä tuo kauppa on? Oon menossa lähiakoina päivän reissulle Kemiin.

    VastaaPoista
  7. Kiitos rohkaisusta akupunktion suhteen!! Kaunis huivi on tuloillaan!

    VastaaPoista
  8. Seijasisko: Se Pieni Lankapuoti on Keskuspuistokatu 10:ssä, kampaamon vieressä. Sellainen pieni kauppa, mutta olen ollut tyytyväinen sen valikoimiin ja ystävällinen palvelu. :) Minulla taisi jäädä vimma noihin Revontuliin! Kun sain edellisen aamulla pingotukseen, niin heti seuraava puikoille. ;D

    Jaana: Toivotaan, että auttaa! :)

    VastaaPoista
  9. Minäkin olen tuosta samasta langasta tehnyt revontulihuivin..pidän kovasti väristä =D

    VastaaPoista
  10. RANTAPUIKKO: Ai sinäkin olet tämän värin ystävä! ;)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Se saa minut iloiseksi.