Tervetuloa Lankapirttiin!

Oli kiva, kun poikkesit pirttiini. Toivottavasti viihdyt täällä ja tulet toistekin.
Suurin osa kuvistani suurenee klikkaamalla niitä.

maanantai 13. heinäkuuta 2009

Jemmat julki

Ensinnäkin tiedotus niille, jotka eivät ole täällä poikenneet muutamaan päivään: Lankapirtissä on arpajaiset ja luvun 44444 bongaus käynnissä. Voit osallistua niihin jättämällä kommnentin tänne.

Seuraavaksi katsaus säähän! Lämmin kesäsää jatkuu. Tänään on ollut pilvisempää ja nyt illalla alkoi sataa vettäkin. Mutta lämpö on ollut edelleen sopivaa, ei siis liian kuumaa. Tällaisesta minä tykkään. Ai, olenko jo sanonut! Niin se kuitenkin vain on! ;)

Ja nyt voimmekin siirtyä käsitöitä koskevaan osioon. Valmiita töitä ei ole esiteltävänä ja keskeneräisten esittelyä pyrin välttämään. Tekeillä on Lin-langasta Linnéa-huivi, jonka olen aloittanut jo ajat sitten (ehkä touko-kesäkuun vaihteen tietämissä). On vain muutama muu työ kiilannut väliin. Nyt kyllä on tarkoitus tehdä huivi valmiiksi asti, mutta, mutta... No kerron sitten joskus myöhemmin niistä vastoinkäymisistä sen kanssa.

Tänään blogikierroksella sain ajatuksen esitellä neulevarastoni. Ajatus syntyi, kun Kutomus-blogin Heidi kirjoitti: "Ja minä kun haaveilen sellaisesta ylenpalttisesta lahjalaatikosta, joka pitäisi sisällään kymmeniä sukkapareja ja muita neulomuksia". Ensin minulle tuli mieleen inventoida oma varasto ja samalla tuli uteliaisuus, millaisia varastoja toisilla on.

Tässä minun jemmavarastoni on levällään vierashuoneen sängyn päällä. Kuvan saat suuremmaksi klikkaamalla! Siinä on kasa erilaisia ja erikokoisia sukkia 15 paria, lapasia 4 paria, neljä Etiopiaan lähtevää nuttua, 6 tiskirättiä, yksi huivi ja yksi laukku. Kuvasta puttuu kolme myssyä. Osan sukista ja myssyt olen tehnyt tarkoituksena lahjoittaa ne hyvätekeväisyyyteen, kuten myös nuo Etiopian nutut. Sukat ja myssyt odottavat vain syyskesää, että ovat ajankohtaisempia. Osa on taas ajateltu ehkä jollekin tietylle ystävälle joksikin lahjaksi. Osan olen tehnyt ilman mitään suunnitelmaa jatkosijoituksesta.

Mukavahan varastosta on napata sopivat sukat tai lapaset tai tiskirätti vaikkapa synttärikortin mukaan jollekin ystävälle. Viimeksi taisi olla tarvetta lahjasukille, kun Marleena-ystäväni oli täällä juhannuksen aikaan ja tarvitsi pikaisesti pikkulahjaa eräälle pariskunnalle. Silloin pussistani löytyi molemmille sopivat sukat ja niin mieleiset kuulemma, että kehuja on kuulunut jälkeenkin päin.

Nyt siis esitän toiveen, että te muutkin esittelisitte oman jemmavarastonne. Olisi mukava nähdä tai edes kuulla, millaisia määriä teillä toisilla on odottamassa yllättävää tarvetta.

Hyvää kesäistä viikkoa kaikille!

16 kommenttia:

  1. Olipa kiva nähdä jemmavarastosi! Teen saman mielelläni, kun selviän lähipäivien hommista; huomisesta luennosta ja muusta siihen liittyvästä ja toisen lapsenlapseni syntymästä- Tämä on niin ihana asia, että piti kertoa Sinulle.

    VastaaPoista
  2. Mun jemma on ihan tyhjä.. ;oP Tähän mennessä kaikki on mennyt suoraan pingotuksesta käyttöön tai pakettiin, vaikka jo tammikuussa muka neuloin joululahjavarastoon..

    VastaaPoista
  3. Paljon tavaraa "jemmassa".
    Mulla on kaksi kannellista muovilaatikkoa tällä hetkellä täynnä "jemmalahjoja", enimmäkseen taitaa olla huiveja. Voin sen esitellä, kunhan ehdin farkkupaloilta, jotka ovat vallanneet salakavalasti koko huushollin.

    VastaaPoista
  4. Iso gnu: Oi ihanaa, olet kaksinkertainen mummi! Onnittelut kaikille osallisille! :) Ei kiirettä jemmavaraston esittelyllä, jaksan odottaa. ;)

    Pirjo-Riitta: Sinun jemmasi olikin sitten nopeasti esitelty! ;D

    Mammutti: Kiva, jään odottamaan sinunkin esittely! ;)

    VastaaPoista
  5. Hyvät jemmat on sinulla :). Minun jemma-laatikossa on tällä hetkellä vain Lutu-Pupu. Olen juuri neulomassa sinne lapasia.

    VastaaPoista
  6. Sinulla on hieno jemmavarasto! Mulla ei ole oikeastaan mitään, jos ei niinä pidetä pois annettuja käyttämättömiä neulomuksia.
    Paitsi niitä fufoja...

    VastaaPoista
  7. Huomenta vaan. olen hieman pökerryksissä. Kotiuduimme yöllä mökkireissulta Kajaanista. Siellä alkoi sataa vettä illansuussa niin päätimme lähteä kotiin. Tänään olisi kuitenkin pitänyt tulla kotiin, kun on noita hoidettavia asioita. Minä löysin sinun blogisi muistaakseni Intsun blogin kautta. Tuo kesä kassi on kivannäköinen. Sitten, kun minulla on nuo rästityöt tehty, niin teen itselleni tuollaisen kassin. Hyvää viikon jatkoa sinulle.

    VastaaPoista
  8. Sade on varmaan jo laantunut, mutta täältä Ouluun serkkua tapaamaan lähteneet ehtivät juuri pahimpaan myräkkään.
    Hieno idea! Jemmaesittely tulee...joskus.

    VastaaPoista
  9. Moi!
    En edes ehtinyt lukea tätä postausta, kun hoksasin, että olen kävijä 44333!!!!
    Sattuukohan tämän lähemmäksi?
    Palaan iltasella asiaan.
    Lähdemme nyt Pirkon kanssa rullaluistelemaan!!!! :-DDDD

    VastaaPoista
  10. Minulla ei ole olemassa minkäänlaista jemmavarastoa. Minä haluan antaa lahjan niin, että olen alunperinkin tehnyt tai ostanut lahjan kyseistä ihmistä varten, valinnut sen hänen lempivärejään tai muita mieltymyksiään ajatellen. En itsekään haluaisi saada jotain "jemmasukkaa", jota ei ole minua ajatellen tehty. Enkä osta edes lankoja ilman, että tiedän mitä tai kenelle siitä teen, eli aina lankaostoksia tehdessäni on olemassa jo vähintään kohde tiedossa, jos ei vielä ihan suorastaan malli ole hahmottunut. Jämälankajutut ovatkin sitten eri asia, niistä saatan tehdä sitten hyväntekeväisyyteen tai miksei sitten lahjaksikin, jos värimaailma sopii jollekin lahjansaajalle. Mutta silloinkin aina ensin on olemassa se kohde ja tarkoitus ja ajankohta, milloin aion lahjan luovuttaa, ja sitten vasta alan tehdä. :) Joten sitä jemmaa ei ole. ;)

    VastaaPoista
  11. Todella vähän on jemmassa tällä hetkellä, olisko yhdet sukat ja lapaset...jääköön esittelemättä noin olematon varasto:)

    VastaaPoista
  12. 444444!!!! Mie näin:)

    Onpa sinulla mahtava lahjalaatikko:)
    Mie yritän taas päivitellä minun blogia. En ole päässyt päivittelemään kun on ollut tämä vanha tietokone käytössä joka on niin hidas ettei sen kanssa kerkiä minnekkään.

    P.s Eila on vihjaillut...tullaan käymään:)

    VastaaPoista
  13. Omppumato: Se pupu saakin sitten hallita varastoa yksinvaltiaana! ;D

    Malli45: Minulla ne ufot ovat sitten aivan eri juttuja! ;D

    Äipän touhut: Pitääpä seurata, milloin sinun kesälaukkusi on valmis! ;)

    Heleena: Aamulla ennen kahdeksaa jo paistoi aurinko, sateesta oli jäljellä vain märkyys pihalla.
    Jäänpä odottelemaan jemmojasi! ;)

    Marleena: Mukavan luvun sinäkin bongasit, mutta nyt 44444 alkaa olla jo aika lähellä! ;D
    Sanohan Pirkolle terveisiä minulta! Kävittekö pitkän lenkin luistelemassa?

    Mari: Meillä jokaisella on omat tapamme! :)

    Eila: Sinä oletkin niin ahkerasti tehnyt isoja neuleita! :)

    Villa Lankala: Sattuipa kivasti: olin juuri vastaamassa kommentteihin ja tuli sinun kommenttisi ja siinä ilmoitus, että 44444 bongattu! ;) Nakkaapa minua s-postilla myös! ;)

    VastaaPoista
  14. Villa Lankala: Niin ja teitä odotetaan! :)

    VastaaPoista
  15. Jemma olisi ihana asia, ja aina yritän sellaista saada aikaan. Mutta tälläkin hetkellä jemma on tyhjä, tosin seuraavat valmistuvat menevät sinne.

    VastaaPoista
  16. -sanna-: Ollaan siis samaa mieltä jemmasta! Minulla sinne vain kertyy tavaraa, mutta kyllä se käy välillä aika tyhjänäkin. On siis vaihtuvuutta! ;D

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Se saa minut iloiseksi.