Tervetuloa Lankapirttiin!

Oli kiva, kun poikkesit pirttiini. Toivottavasti viihdyt täällä ja tulet toistekin.
Suurin osa kuvistani suurenee klikkaamalla niitä.

tiistai 1. heinäkuuta 2008

Kusti toi paketin ja onpa jotain valmistunutkin

Tänään Kusti polki meille paketin, jota tiesinkin odotella. Minua nim. lykästi Liinu Villikanin arpajaisissa ja voiton sain tänään. Arpajaisvoitto on niin harvinaista herkkua Lankapirtissä, että oikein ilahduin ensin kuultuani arpajaisonnestani ja toistamiseen tänään, kun tyttäreni toi postin sisälle ja ilmoitti minulle tulleen jotain ekstraa. Ja kauniit sukathan sieltä paljastui kortin kera. Kiitos Liinu näistä ihanuuksista!


Liinu oli neulonut nämä ohuesta villasekoitelangasta, jonka nimeä hän ei maininnut, mutta mukavan tuntuista lankaa se on. Malliltaan sukat ovat Ullaneuleen Kuuran kosketus.



Näin sopivat ne ovat minun jalkoihini, kuin mittojen mukaan tehdyt. Ja värikin on aivan minun värejäni! Tulevat kyllä käyttöön, kunhan vain raskin ottaa ne käyttöön. Aion nim. ihailla niitä ensin jonkin aikaa.

Tässä vielä lähikuva kortista, niin näet tuon värssynkin.
*****
Olen minä jotain valmista saanut itsekin aikaan. Sukatpa tietenkin, kun minulla taitaa olla pakkoneuloosin alalaji sukkitis. Muutakin on tekeillä puikoilla ja myös ristipistoilua, mutta niistä tarkemmin aikanaan, kunhan valmistuvat.



Ohjeen näihin olen printannut jo 16.5.2005, mutta vasta nyt ohje lopultakin pääsi tekeille. Ohje oli jollakin saksalaisella sivulla, jonka nimeä en jostakin syystä ole printtiin tulostanut enkä enää sitä löytänyt yrityksistäni huolimatta. April, April on mallin nimi ja sen tekijä on Ute Wetter. Lankana minulla oli Novitan Nalle ja puikot taisi olla ne 3:n Addit, joilla useimmat Nalle-sukat teen. Mukava ohje, jota tulen varmaan käyttämään myöhemminkin, kun nyt alkuun pääsin.

Edit. 2.7.08. Kerroskiisseli-blogin Anittan vinkistä löytyi April-sukkien ohjesivukin. Yhteispelillä se sujuu! Kiitos Anitta!

Tässäpä Aprilit jo poseeraavat uuden omistajansa jaloissa. Meillä kävi viikonloppuna vieraina ystäväpariskunta ja kun vaimolla, joka on minun A-luokan ystävätär ja opiskelukaveri, sattui olemaan syntymäpäivä heidän tulopäivänä, niin minähän lahjoin häntä sukilla. Ja nämä hän itse valitsi sukkavarastostani. Kiitos vierailusta teille, ystävämme. Oli tosi mukavaa!

P.S. Höh tätä Bloggeria, kun ei tottele minua. Vaikka jätän kappaleiden väliin tyhjää, niin se omavaltaisesti jättää ne pois. Hyi hyi tottelematonta!

7 kommenttia:

  1. Kaunis sukkien malli.

    VastaaPoista
  2. Saitpa tosiaan kauniit sukat, ja nätit ovat myös nuo omatekemäsi! - Nyt ei palella jalkoja, omia eikä vieraita!

    VastaaPoista
  3. Olisikohan tämä malli:

    http://www.wollke7.com/cms/anleitungen/hand-fuss/aprilsocken.html

    VastaaPoista
  4. Blogissani tunnustusta; voit noutaa, jos haluat!

    VastaaPoista
  5. Mulla on sulle blogissani yksi kiva!

    VastaaPoista
  6. Ihanat sukat:)
    Milläköhän minä oppisin tuota neulesanastoa, että voisin hyödyntää ulkolaisia neuleohjeita:(

    VastaaPoista
  7. Kauniita sukkia, sekä itse tehdyt että voitetut.
    Mietin että onko se sukkia pakkoneuloottisesti neulova henkilö sukkiitikko vai sukkaattinen ainakin se kärsii pahasta sukkaasista. Mutta sehän voi olla myös suukkaatikko... vaikeeta on, vaikeeta...

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Se saa minut iloiseksi.