Tervetuloa Lankapirttiin!

Oli kiva, kun poikkesit pirttiini. Toivottavasti viihdyt täällä ja tulet toistekin.
Suurin osa kuvistani suurenee klikkaamalla niitä.

sunnuntai 20. tammikuuta 2008

Toinen viikko...

Niin se vain viikko vierähti blogin pitäjänä ja toinen alkoi. Paljon olen mietiskellyt, millaiseksi blogiani alkaisin kehittämään. Suunnitelmat olivat nim. varsin puutteelliset siltä osin. Olin vain miettinyt blogin perustamista jo pitkään, mutta en millaisen siitä haluaisin. Ja sitten kerran vain se perustettiin, kun sattui tyttärellä olemaan sopivasti aikaa alkaa minulle tukihenkilöksi. Tästä nyt sitten räpiköin itsekseni eteen päin ja hankalimmissa paikoissa huudan apua jostakin.


Tänään meillä on ollut vähän parempi sää kuin pitkään aikaan. Päivällä jopa aurinki pilkisteli hetken aikaa pilvien raosta. Ja minä kiiruhdin ulos kuvaamaan noita edellisessä postauksessa jo esittelemiäni töitä, jotka aioin kuvata uudelleen. Tiedä häntä, ovatko yhtään parempia kuvia, mutta värit ainakin ovat oikeammat.





Tässä ruskeasta Nallesta puikoilla 2.5 kudotut sukat, joissa olen mukaillut Strawberry Field -sukkien (Ullaneule 03/07) mallia.









Upponalle on tässä lainannut Veeran myssyn ja lapaset. Ne on Novitan Woolista kudottu 2.5:n puikoilla, kuvion malli kapea palmikko, jonka löysin parin vuoden takaisesta Novita-lehden kevänumerosta ja siellä olevasta vauvan myssystä.









Eilen valmistuivat nämä kurttuvarsisukat. Nekin ovat menossa nelivuotiaalle Veeralle ja on tehty Nallesta kolmosen puikoilla.




Tänään olen kuvaamisen lisäksi tehnyt purkutöitä. Minulla on ollut
lähes käyttämättömänä tämä huivi, jonka olen kutonut muutamia vuosia sitten Tampereen messuilta ostamastani langasta, jonka nimeä en muista enkä kyllä huivin malliakaan (saattaa olla joku Ullasta). Nyt kun katselin uusimman Ullan Revontulihuivia ja aloin tietenkin haluta sellaista. Niinpä tämä huivi alkoi tuolta kaapista kuiskutella haluavansa uuteen muotoon. Siispä toteuttamaan molempien toivetta.





Tässä Matleena purkaa huivia ja saman tien kerii langan vyyhdeiksi.








Sitten langat kävivät ensin huuhteluaineella terävöitetyssä vedessä ja pääsivät oskarin oksalle kuivumaan. Ja eiköhän Matleena jatka harjoituksia jo huomenna, saattaakseen langan uuteen muotoonsa. Aikanaan saadaan nähdä lopputulos.








2 kommenttia:

  1. Olet tehnyt upeita töitä! Katselin ja lueskelin blogisi läpi.

    VastaaPoista
  2. Sinä se osaat! Olen tuon huivin mallin jossain ennenkin nähnyt, mutten nyt ala arvailla.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Se saa minut iloiseksi.